12.09.2011

Coconut chair

Coconut Chair został zaprojektowany przez Georga Nelsona. George Nelson urodził się w 1908 roku w Hartford, Connecticut, USA. Studiował Architekturę na Uniwersytecie Yale; w latach 1932-34 podczas studiów na amerykańskiej Akademii w Rzymie zapoznał się z protagonistami i dziełami modernizmu.
W 1935 roku Nelson przyłaczył się do redakcji Forum Architektonicznego, w którym procował do roku 1944. W tymże roku opublikował bardzo wazny w jego karierze artykuł, który zwrócił uwagę D.J. DePree, szefa marki produkującej meble - Herman Miller. Niedługo potem Nelson zostaje tam głownym projektantem; pracuje w tej firmie az do roku 1972. Dzięki niemu Charles and Ray Eames, Isamu Noguchi i Alexander Girard zaczynają równiez wspólprace z Herman Miller.

Coconut Chair - typowy design lat 50
Krzesło Coconut oddaje styl lat 50-tych. Forma krzesła to lustrzane odbicie kształtu kokosa, podzielonego na 8 części. Jasna, przejrzysta forma, prostota designu uplasowały to krzesło jako hit designu ostatnich dekad. Obudowa jest z tworzywa, wewnątrz skórzana tapicerka, podstawa stoi na 3 nogach ze stali nierdzewnej. Coconut Chair to oryginalny i zabawny mebel, który wniesie do każdego wnętrza powiew swiezosci i humoru.


6 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo efektowne krzesło. Uwielbiam meble designer, które idealnie wpasowują się do wnętrza mojego nowoczesnego mieszkania. W taki asortyment przeważnie zaopatruję się w dobrych sklepach online. Ostatnio nabyłem na https://dkwadrat.pl/pl/menu/meble/krzesla/krzesla-metalowe-1732.html kilka metalowych foteli typu HarryArm. Fotele odznaczają się oryginalnym stylem wykonania i zapewniają optymalny komfort. Wyposażone są w tapicerowaną poduszkę umieszczoną na siedzisku. Poleca się je zwłaszcza jako element wystroju nowoczesnych pomieszczeń.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo specyficzne są te meble i muszę przyznać, że nie wiem czy nadają się do każdych wnętrz. W moim przypadku przede wszystkim na samym początku stawiam na dobrą organizację przestrzeni http://www.quadrat.pl/5-sposobow-na-lepsza-organizacje-przestrzeni/ aby całe umeblowanie ładnie się komponowało z wnętrzem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie widziałam takich krzeseł, ale jestem przekonana, że one pasują w szczególności do nowoczesnych wnętrz. ja za to mam bardzo fajne krzesła domowe od https://dominova.com.pl/krzesla-domowe i to moim zdaniem był bardzo dobry wybór.

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat ja jestem zdania, że bardzo fajnym rozwiązaniem jest na pewno posiadanie dobrych mebli wykonywanych pod wymiar. Dlatego ja również bardzo chętnie korzystam z akcesoriów meblowych z firmy https://www.gtv.com.pl/pl/ i muszę przyznać, że są to produkty bardzo dobrej jakości.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uważam, że nikomu nie trzeba tłumaczyć jak ważną sprawą jest właśnie to aby wiedzieć również gdzie nabyć ciekawe meble. Ja na pewno polecam świetny sklep https://ogrodolandia.pl/meble-do-wnetrz i uważam, że znajdziecie tam to czego de facto potrzebujecie.

    OdpowiedzUsuń